- Grudziądz, Polska
- Wsparcie techniczne 24/7
Algorytmy Google - mini poradnik
Algorytmy Google potocznie nazywane są „robotami Google”. Dzięki nim Google potrafi odkryć oraz przeskanować istniejące i nowo powstające strony WWW. Następnie może je zaindeksować (czyli rozpoznać zawartość strony internetowej i jej tematykę) oraz wyświetlić je w wynikach wyszukiwania tak, aby były dostosowane do zapytania wpisanego przez użytkownika w wyszukiwarce.
skanowanie
najczęściej kojarzy się z walką z wirusami na naszej witrynie ale Google wykorzystuje go w celu wyszukiwania stron WWW
indeksowanie
proces analizy zawartości strony internetowej i przydzielania jej do tematyki
wyświetlanie
dostosowanie proponowanych stron internetowych do wpisanej w wyszukiwarce frazy kluczowej
Google na bieżąco tworzy nowe algorytmy, które indeksują (analizują) wszystkie treści umieszczane w Internecie i zbierają informacje na temat stron internetowych. Wyniki w wyszukiwarce są dzięki temu spójne i zgodne z oczekiwaniami użytkownika.
Panda, pingwin, gołąb i koliber – algorytmowy zwierzyniec Google
Oto lista najpopularniejszych algorytmów (robotów) Google.
• Pingwin
Algorytm Pingwin przeciwdziała nieetycznym formom marketingu oraz walczy ze spamem. Sprawdza linki prowadzące na stronę – bada m.in. to, czy nie pochodzą one z tzw. farm linkowych – serwisów,
na których znajdują się wyłącznie odnośniki do innych stron internetowych.
• Koliber
Algorytm Koliber analizuje zawartość Internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, jakie zadają użytkownicy. Powstał po to, by lepiej rozumieć kontekst wpisywanych do wyszukiwarki treści, zamiast traktować je jako zbiór pojedynczych słów kluczowych. Koliber wspomaga misję Google mającą na celu lepsze zrozumienie intencji użytkownika.
• Bert
Jak się okazuje twórcy wyszukiwarki Google szukają inspiracji do nazw nowych, ulepszonych algorytmów nie tylko w świecie przyrody. Bert – słynna postać z telewizyjnego programu edukacyjnego „Ulica sezamkowa” była kolejną z nich. To najnowszy algorytm stworzony przez Google. Bert powstał,
aby lepiej rozumieć język i lepiej dopasowywać wyniki do pytań wprowadzanych w wyszukiwarkę. Oznacza to, że będzie rozumiał kontekst stawianych mu pytań, aby wyświetlić najlepiej dopasowane treści.
Na początku Bert miało wpływ wyłącznie na język angielski. 9 grudnia 2019 r. na Twitterze Google oficjalnie ogłosił – nowy algorytm Bert jest obecnie wdrażany na świecie.
W kilku tweetach Google SearchLiaison potwierdził, że Bert wdrożony zostaje właśnie w 72 językach – w tym również i polskim!

Marcin Piasecki
Tworzymy proste i intuicyjne strony internetowe, prowadzimy konsultacje w obszarze strategii marketingowej firm oraz osób prywatnych w celu wzmocnienia identyfikacji wizualnej w budowaniu brandu osobistego.
Usługi
- Strony WWW
- Social Media
- Optymalizacja SEO
- Fotografia i Film z Powietrza
- Postprodukcja
- Nagrania lektorskie
- Szkolenia
- Konsultacje
- Usługi graficzne
Pomoc
- Q&A
- Polityka Prywatności
- Cookie
- Kontakt