Fundamenty dobrze zbudowanego SEO

Gdy rozpoczynamy proces pozycjonowania (SEO) strony lub sklepu internetowego, w pierwszej kolejności opracujmy strategię pozycjonowania, która obejmie kilka działań:page13image49497600page13image49497792page13image49497984

tworzenie contentu (treści)

optymalizację strony WWW lub e-sklepu

linkowanie zewnętrzne (link building)page13image51726416

STRATEGIA SEO

CONTENT OPTYMALIZACJA LINKBUILDINGpage13image49498560page13image49498752page13image49499904page13image49500096page13image49500288

WYŻSZA POZYCJA W GOOGLE

4.1. Content is King! Twórz treści, które dadzą Ci wyższą pozycję

Content to inaczej treści (pisane, graficzne) na stronie internetowej. Tworząc go, należy przeanalizować trendy w branży, uwarunkowania lokalne i inne czynniki, które dotyczą danej witryny. Research pomoże w określeniu najlepszych haseł kluczowych, które są poszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki i wiążą się z tematyką strony.

Jeśli stworzysz odpowiednie treści bogate w hasła kluczowe i wartościowe dla użytkownika, sprawisz że Twoja strona WWW będzie pozytywnie oceniona przez algorytmy wyszukiwarki i znajdzie się na wyższej pozycji w Google.

13

4.1.1. Klucz do sukcesu? Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (ang. keywords) to słowa oraz grupy wyrazów, które są identyczne lub zbliżone do fraz, jakie internauci wpisują w wyszukiwarce, gdy szukają określonych informacji. Google dobiera najlepiej odpowiadające strony właśnie w oparciu o słowa kluczowe. Odgrywają one istotną rolę w pozycjonowaniu – to właśnie dzięki nim w łatwy sposób dotrzesz do klienta.

Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych

Brandowe
Zawierają nazwę marki lub firmy, które są wpisywane w Google w momencie, gdy użytkownik nie do końca zna nazwę szukanej witryny.Jeżeli nazwa firmy jest unikalna, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że strona internetowa zostanie wyświetlona na pierwszych pozycjach w wynikach organicznych.
Ogólne słowa kluczowe
Dotyczą usług lub produktów znajdujących się na stronie WWW;
to składające się z maksymalnie 2 słów opisy, np.: buty sportowe…
Frazy kluczowe z długim ogonem
tzw. long tail – są to złożone z większej liczby wyrazów hasła kluczowe, które dokładniej opisują produkty lub usługi.Dzięki pozycjonowaniu takich haseł jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta, który będzie zainteresowany bardziej szczegółowo określonym produktem lub usługą, na przykład: zielone buty sportowe z grubą podeszwą.
Słowa kluczowe branżowe
Opisują daną branżę lub dziedzinę (np. informatykę).Po wpisaniu takiego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google, w wynikach znajdziemy strony internetowe, fora lub blogi tematyczne dotyczące wyłącznie danego tematu.

14

4.1.2. Narzędzia, które przydadzą Ci się do określania właściwych słów kluczowych

Dobranie właściwych słów kluczowych to klucz do sukcesu. Jednak skąd brać na nie pomysły? Pomogą Ci w tym zaprezentowane poniżej narzędzia.

• SEMSTORM – umożliwia szczegółową analizę słów kluczowych (np. dla jakich słów kluczowych wybrana strona internetowa jest obecnie widoczna w Google). Pomaga sprawdzić aktualną widoczność strony internetowej i porównać ją z konkurencją. Narzędzie SEMSTORM możesz zamówić w home.pl w najniższej cenie na rynku (zajrzyj na koniec e-booka i skorzystaj z rabatu).

• Planer Google Ads – z pomocą tego darmowego narzędzia możesz wykonać analizę słów kluczowych, których chcesz użyć w swojej kampanii reklamowej. Planer możesz również zastosować do sprawdzenia popularności wybranych słów kluczowych (wyższa cena dla słowa kluczowego jest równoznaczna z silną konkurencją dla wybranej frazy).page15image49530368page15image51503872page15image51503088

15

• Google Trends – korzysta z danych wyszukiwarki Google i pozwala sprawdzić trend popularności danych fraz kluczowych w określonym czasie dla wybranej lokalizacji. Dzięki temu można stwierdzić, na ile dane słowa kluczowe są sezonowe.

• Dane wyszukiwarki Google – w wyszukiwarce Google możesz znaleźć wiele sugestii słów kluczowych, które możesz zastosować podczas procesu pozycjonowania swojej strony internetowej.

– Podpowiedzi Google (tzw. Google Instant) – za pomocą autouzupełniania i podpowiedzi (dawanych przez wyszukiwarkę Google, gdy zaczynasz pisać) możesz poznać wartościowe słowa kluczowe.page16image51456736page16image51467296

16

– Liczba zaindeksowanych stron – czyli liczba wyników dla wpisanego słowa kluczowego (widoczna jest bezpośrednio pod oknem wyszukiwania). Na jej podstawie możesz sprawdzić, jak duża jest konkurencja dla wybranego słowa kluczowego i jaka jest jego popularność.

– Pokrewne wyszukiwania – na dole wyników wyszukiwania wyświetlane są wyszukiwania podobne do wpisanego słowa kluczowego. Możesz sprawdzić, jakie słowa kluczowe są pokrewne. Je również warto użyć podczas pozycjonowania.

– Często wykorzystywane kombinacje fraz – w wyszukiwarce Google wpisz znak “*” (gwiazdkę), aby zastąpić dowolny ciąg znaków w zapytaniu. W ten sposób sprawdzisz często stosowane kombinacje połączone z wybranym słowem kluczowym.

– Częstotliwość wykorzystania w ostatnim czasie
– w wyszukiwarce Google skorzystaj z funkcji wybrania zakresu dat, aby sprawdzić słowa kluczowe, które są popularne w ostatnim czasie.page17image51386832page17image51386944

17

• Keyword Tool – to narzędzie przydaje się do poszukiwania zapytań długoogonowychi opiera się na autouzupełnianiu Google. Możesz sprawdzić dzięki niemu rzeczywiste często wyszukiwane przez użytkowników frazy.

•AnswerThePublic.com – po wejściu na tę stronę spotkasz pomocnego pana. AnswerThePublic.com to darmowe narzędzie SEO dostępne online.Prezentuje różne kombinacje słów kluczowych i pytań formułowanych w wyszukiwarce Google. Proponowane hasła są pokazane przy pomocy wizualizacji i tabel, które przedstawiają, w jaki sposób użytkownicy zadają pytania Google. Wykorzystasz Answer The Public jako narzędzie do wyszukiwania zapytań long tail dla różnych języków świata.page18image51411280page18image34935056